Någon fyller år imorgon...

Vem kan det vara? :)
 
Vi får sjunga en liten truddellutt för honom imorgon. Vad han får i födelsedagspresent kan jag inte avslöja eftersom han är en trogen läsare. :)
 
Denna boken har jag beställt till mig själv:
 
 
Inte för att jag är en nybliven mamma, (var ju ett tag sedan ) men för att hon är ju sååå bra!! Och har så många bra träningstips och vet precis vad hon snackar om gällande kost och träning. Sedan är det väl alltid ett litet plus om man kan få till den där magen också! :)
Vem sjutton skulle kunna tro att denna kvinnan fött 5 barn! Jag följer även hennes blogg som också är såå bra!
 
Längtar tills den dimper ner i min brevlåda. Här ska köras hemma med nu- Plankan here I come!
 
I helgen bjöds det på sol och vad bjuder vi på då? Jo, grill. Vad passar bättre då än att pröva några nya recept också då.
 
Så detta bidde det i lördags:
 
Grillad kycklingfilé med bönor och ärtor i mynta och citron. Och lite riven permesan på toppen.
 
 
Till det, grillade nypotatisar med olivolja, permesanost och cilli:
 
 
Guud såå gott!!!
 
Och till efterrätt bjöd vi på Vaniljkokt rabarber med mammas mjukglass. Ett recept från Tina Nordström.
 
Självklart satt vi ute.
 
Bus och skoj!
 
 
 
Tomas hade också skoj!  :))
 
När barnen hade lagt sig för kvällen tog vi en runda kubb. En hel mysig kväll med super skönt väder!
 
Nu närmar sig skolavslutning för Paula och det har inte varit det lättaste att hitta en klänning. Hon slutar årskurs åtta. Tänk...nu börjar hon nian till hösten.
 
Snart står man där och ordnar en stor studentfest! :) Fast fyra år tills dess...så det tänker vi inte på nu.
 
Denna klänningen blev det och jag tror att hon kommer bli super fin i den!
 
 
Ha en skön kväll!
 
Kram kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0