Okej, så här ligger det till...

Vi är hemma och vi fryser!!!! :))
 
Efter en skön, avkopplande resa är vi nu hemma och fryser ännu mer! Trodde ni skulle fått lite vår nu. Men ack nej, så fel jag hade. :)
 
Vi har iaf haft över 30 grader värme och strålande sol varje dag! Så skönt! Och som vanligt ska ni nu få en liten foto bomb.
 
Alltså: Hurghada, Egypten, landade vi på lördag eftermiddag. Landade i sandstorm dock men varmt. Fast landningen var inte en rolig historia då planet slängdes från sida till sida i sandstormen....och dök rakt ner....usch. Slog lock i öronen så det gjorde ont på mig. Men Leah, Hence och Paula tyckte inte det var jobbigt. :)
Sandstormen avtog när vi kom till hotellet.
 
Vårt hotell ja, Alf Leila wa Leila, stort som bara den. Uppbyggt som en hel stad! Fullt med restauranger, barer, åtta pooler, shoppinggata med massor av affärer, en stor arena, an teater där det hände saker varje kväll.
 
Iof så fanns det saker att göra i varje hörn på hotellet. :) Så vi fattades inget! Maten var suverän och det fanns något till alla. Kinesisk, italiensk, marockansk och egyptisk restaurang fanns bland annat.
 
Jag kan fortsätta i all evighet! Vi älskade vårt hotell!
 
Vi åkte till Kastrup dagen innan för att sova över på ett hotell nära flygplatsen för att slippa gå upp mitt i natten. Här är jag och Leah strax innan sänggående. Ser pigga och fräscha ut va?? Haha!
 
FRAMME! Första doppet tog vi i barnpoolen, klockan var väl runt 15.00 och vi hade bara slängt in väskorna på rummet snabbt och bytt om och sedan rusa till poolen. :)
 
Här är vi!
 
Vattengympa såklart! :) Hittar ni mig?
 
Någon har det skönt i poolen...ihop med en pina colada
 
Två välkända ansikten hänger i poolbaren..ser ni oss?...:))
 
 
 
HÄR har vi henne!!! Fisken! :)) Vår fina donna!
 
Och den andra fina donnan! Paula!
 
 
Vårt rum med markterass! Utsikt över en av åtta pooler. :)
 
Min snygging! :)
 
Inne i Hurghada city. Farmor och farfar bjuder oss på restaurang för att äta KAMEL!!! Japp, ni hörde rätt. Och det var sååå gott!
 
KAMEL!
 
Leah ögnar igenom menyn men hinner somna gott i sin vagn innan hon ens hinner smaka...:(
 
Paula och jag på vårt museum på hotellet vid Tutanchamon :)
 
Haha! Jag rider kamel! ( Mums) Haha, skoja bara! :)
 
Leah red också kamel!
 
Också Paula. Denna kvällen sjönk graderna på kvällen till 24 grader. Det kändes kallt efter en hel dag med 35 grader. :)
 
Här är vi på väg till Giftun Island med båt. En heldags utflykt till en paradis ö med snorkling. Och för att se delfiner! Och OJ vad vi såg fiskar och delfiner! Vilken snorkling!
 
Fiskar
 
 
Fyra delfiner hoppade och lekte precis brevid vår båt!
 
 
 
JAG! WOW vilken ö vi har kommit till! Paradis!!! Här ska snorklas!
 
 
 
Hence och Leah. Hence precis inkommen efter snorkling
 
Leah visar alla fina snäckor hon plockat ihop i sin spann. Men Röda havet är fridlyst, så vi fick absolut inte plocka med oss något hem. Då hade vi fått böter på flygplatsen....
 
 
 
 
På väg till snorklings stopp mitt ute i havet. Ett ställe som kallades Aquarium. Där hoppade vi i från båten och vi kunde se 30 meter ner. Leah och Paula stannade på båten.
 
Leah njuter i poolen
 
Paula på hotellets strand
 
Leah och farmor leker. Det var väldigt mycket farmor o farfar på denna resan! :)
 
Psst...farfar till höger i solstolen i vattnet. :)) Någon har det gött! :)
 
 
Haha! Tokstolle!
 
Min frukost! Haha! Som jag har ätit! Omelett varje dag. Nybakat bröd direkt uttaget från stenugen. Korv, parika, fet ost (hihi) osv. Kaffe och juice....ja, jag säger då det.
 
Vi fick såna här coola djur på sängen varje dag. :)
 
 
Med denna bilden vill jag avsluta nu. Detta är livet! Sand mellan tårna, solen i ansiktet och bara lgn och ro!
Sen är det ju inte dumt med en pedikyr för 200 svenska kronor. Rött nagellack fick jag med. ;))
 
Vi gillade Egypten och kommer definitivt komma tillbaka nåt år igen. Vem vet, kanske samma hotell. För det var underbart! Men först vill vi nog en runda till, till Thailand. :) Saknar det lite faktiskt....
 
Kram på er! NU vill vi har lite vår.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0